Jump to content
Sign in to follow this  
vShinji

akceptowane [propozycja] Zmiany w ekonomii

Recommended Posts

Twój nick: KiszorEloKtoPL69

Propozycja dotyczy (tytuł): Zmiany w sposobie pozyskiwania pieniędzy

Opis propozycji: Jako, iż temat o nowoczesnych farmach chyba ucichł, bo już bez przesady - to nie jest tak skomplikowane, aby aż miesiąc tworzyć ten plugin. Ponownie składam apelację o zmianę ekonomii serwera (wcześniej już pisałem, abyście podnieśli ceny w sklepie, a odrzuciliście to twierdząc, iż nie podałem żadnych propozycji). 

Wszystkie źródła, z których można czerpać pieniądze:

  • Sklep: Ceny kupna są zdecydowanie za wysokie, a ceny sprzedaży... no właśnie, albo za wysokie (surowce) albo za niskie (wszystko inne, np. drewno za 3$, kwarc za 2$, kaktus za 2.5$), w skrócie; nic oprócz złota i szmaragdów nie opłaca się sprzedawać (o diamentach napiszę niżej).
  • Praca: Po kolei.
  1. Górnik - w połączeniu z beaconem można wyciągać średnio 4k co 2/4 minuty. Dodatkowo: złoto(190$), szmaragdy(220$), diamenty(320$, 400$+ u graczy)
  2. Drwal - średnio 1k co wypłatę. Dodatkowo: drewno (3-3,5$)
  3. Rolnik - średnio 1.5k co wypłatę. Dodatkowo: ziemniaki(10$), marchewki(10$), nasiona(7$)
  4. Wojownik - graczy na pvp lub surowcowej jest tak mało, że nawet nie mam jak sprawdzić ile wynosi średnia. Dodatkowo: mała szansa na głowę(ok. 15k$)
  5. Rybak - średnio 300$ co wypłatę. Dodatkowo: bardzo mała szansa na enchant naprawa(ok. 30k$)
  6. Myśliwy - średnio 700$, lecz brak możliwości pozyskania dochodów z mob spawnerów, mały spawn mobów na survivalu i netherze, limit zwierząt na działce oraz możliwość wybicia hodowli zwierząt na survivalu z góry wykluczają tę pracę. Dodatkowo: 0,5% na głowę (zależenie od głowy: od 10k do 300k$)                                                                                                                                                                      
  • Głowy: o których napisałem przy pracy myśliwego, więc tutaj powiem tylko o jednej głowie. Głowa czarnego szkieleta, z której można wyciągnąć do 1mln$. Bardzo łatwo można je zdobyć poprzez dodanie możliwości zamienienia pigmana w czarnego szkieleta.

Najlepsze kombinacje:

  •  Kopanie + szukanie pigmanów: praca, tworzenie cobblexów (40k$ za stack), sprzedawanie złota oraz szmaragdów, ulepszanie diamentami pigmanów w czarne szkielety, czyli farmienie głów, dodatkowo w międzyczasie można kupować od graczy diamenty na kolejne czarne szkielety. (średnio 400k na godzinę)
  • Farmy: praca (tylko w przypadku marchewek, pszenicy i ziemniaków), sprzedawanie plonów w sklepie. (średnio 40k co godzinę)

Różnica jest kolosalna, a alternatyw brak. Żartobliwie można nawet powiedzieć, że /tophajs powinno się nazywać /topgornicy.

Na stwierdzenie, iż takie zarobki można uzyskać tylko z beaconem odpowiem, że możliwość kopania na beaconie u innych graczy można kupić nawet za 50k/h

Propozycje co zmienić:

  • powiększenie lub zmniejszenie cen sprzedaży niektórych przedmiotów w sklepie.
  • wprowadzenie tych długo oczekiwanych nowoczesnych farm
  • powiększenie zarobków z innych prac
  • dodanie nowych możliwości pozyskania pieniędzy
  • zwiększenie maksymalnego poziomu wszystkich prac prócz górnika
  • dodanie pluginu MCMMO lub czegoś podobnego, aby np. była szansa, żeby  rośliny się same sadziły po zebraniu
  • dodanie nowych prac, np. budowniczy - pieniądze za budowanie, pasterz -pieniądze za strzyżenie owiec, mag - pieniądze za enchantowanie
  •  
  •  

Dodatkowe SS'y: niepotrzebne

Edited by vShinji
  • Superka 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
HeadAdmin

Ja tylko odniosę się do automatycznych farm. Nikt nie napisał, że automatyczne farmy mają być na już, mogą zostać wprowadzone później. 

Do reszty czekam na opinie Graczy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Sumie to cały serwer  kopie na Baconach więc najlepiej zmiejszyc spredazy itemow w sklepie.

no bo teraz to normalnie to tak duzo osob kopie ze tak bedą wygladac rangi xD

[Gracz] Kinetrik: Witam All! [Górnik] Kinetrik: Siema Górnicy!

----------------

Mówiąc skrótem jestem na TAKkk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem na TAK. Większość graczy kopie na becaonie i zmniejszenie cen sprzedaży surowców np. (złoto,żelazo, diamenty, szmaragdy, węgiel) byłoby dobrym pomysłem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej lepsze będzie powiększenie cen innych przedmiotów, gdyż nawet jeżeli obniżą ceny surowców, to głowa czarnego szkieleta dalej będzie chodziła w okolicy 1mln, a zdobyć ją można bardzo łatwo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KidMod

Dobrze napisana propozycja, zdecydowanie jestem na TAK.

Dobrym pomysłem jest zmniejszenie wypłat prac i dodanie nowych,

jak i zmniejszenie ceny sprzedaży złota, diamentów oraz szmaragdów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KidMod
Godzinę temu, MenelPodBlokiem napisał:

Zdecydowanie się z tobą zgadzam. A co do nowych prac, jakie miała byś na myśli ?

Miło to słyszeć 🙂

Przykładowo coś związanego z alchemią, budownictwem (tak jak wymieniłeś) lub handlem.

Edited by Klarowna

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to 

Dla mnie górnik deklasuje w luj inne prace

Po wprowadzeniu netheru to juz totalnie

Dodanie innych jobów jest poki co niepotrzebne, najpierw trzeba zbalansowac pozostale

Zarobki gornika bez netheru byly dla mnie spoko.Z bejkonem teraz idzie w 1 dzien zrobic 2mln, gdzie u takiego rybaka zajelo by to z 3 edycje

Powiekszenie zarobkow +  zwiekszenie expa w innych pracach bylo by git

No i z reszta sie zgadzam

Edited by Kulak
Tak o
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sory ale z tego co czytam to czepiliscie się żeby ekonomie zniszczyć a nie naprawić jestem na NIE. Zmniejszenie cen surowców może wam dać tylko tyle że zaczniecie mniej zarabiać, a jeśli jednocześnie ceny pozostałych itemów nie spadną to jeszcze ciężej będzie kupić sobie np głowę mrocznego szkieleta/bejce gracze zaczęli by bardzie oszczędzać pieniądze co mogło by spowodować zatory w handlu. Przecież to prowadzi do sytuacji z poprzedniej edycji gdzie bejce stały po 100k i to ma być wasze naprawianie ekonomii. Bejce i tak chodzą już po 3-4kk i uważam że to już jest tanio bo były edycje gdzie 6kk to była normalna cena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PiotRek135co, tylko kopać potrafisz? To, że cena za beacona spada jest chyba oczywiste, gdyż coraz więcej osób ma dostęp do beacona (własnego lub kradzionego), więc coraz mniej osób go potrzebuje. Dodatkowo, szczerze mówiąc przy obecnym poziomie trudności, beacon powinien chodzić maksymalnie po 500k, gdyż wystarczy 5-6 stacków diaxów (czyli do 150k), aby zdobyć 3 głowy, także powinieneś się cieszyć niewiedzą innych i dalej brać aż 3kk za beacona. Powtórzę: ZAMIAST KUPOWAĆ GŁOWY LUB BEACONA, KUPUJCIE DIAXY, WYJDZIE WAM TO KILKANAŚCIE RAZY TANIEJ.

Edited by vShinji

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vShinjiMoże odwołam się do tego co napisałeś:

1.Żeby zdobyć 3 głowy z 6 stacków diax trzeba mieć mega farta, ja bardziej byłbym skłony stwierdzić ze jak będziesz miał dwa stacki bloków diax (koło 500k) to masz szanse dropnąć 3 głowy.

2. Zapomniałeś wspomnieć że jest do tego potrzebny grab 6 a co za tym idzie kolejny wydatek bo nwm czy zauważyłeś ale jak ludzie proponują 2kk za taki miecz to i tak nie zawsze są go w stanie kupić.

3. W rozrachunku końcowym wychodzi Ci więc kwota koło 2,5kk (chociaż i tak uważam że jest ona mocno zaniżona) i dużo czasu spędzonego w netherze na szukaniu i zamienianiu mobków, więc cena się wyrównuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak na moje to trochę podchodzi to pod temat podany na czarnej liście, ale nevermind.

Apropo propozycji to zdecydowanie jestem na tak. Często po kilku dniowym runie na beaconie mamy multum $ i działke v2

Trzeba by było trochę poświęcić czasu na zmianę całej ekonomii, ale myślę, że warto, bo rozgrywka szybko się nudzi, więc jest to warte zachodu

Moim zdaniem zbalansowanie wszystkich prac jest priorytetowe, następnym wyrównanie cen w sklepie i na końcu dodanie jakiś ciekawych prac, które będzie chciało się robić, a będą sprawiały radość

W skrócie jestem na TAK  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zwycięzca

Więc tak, dodanie tych nowych prac które tam wymieniłeś byłoby fajną nowością i sposobem na zarobek dodatkowy dla graczy. Co do cen, to one są co edycje różne, gdyż administracja stara się, żeby były one jak najodpowiedniejsze. Zwiększenie lvlu pracy, obecnie wielu graczy ma najwyższy 27 lvl, więc propozycja zwiększenia lvlu jest jak najbardziej na miejscu np. do 30 lub nawet wyżej lvlu. Odnośnie głów mobów, to bym proponował zwiększenie poziomu trudności zarówno na mapie surowcowej jak i netherowej, gdyż na niskim poziomie respi się ich bardzo malutko i w nikłych ilościach. Wprowadzenie pluginu na to, żeby rośliny same się sadziły jest również dobrym pomysłem, bo jak ktoś ma bardzo dużą farmę, to pozbieranie plonów i zasadzenie nasion zajmuje mu bardzo wiele czasu i gdyby taki plugin był cały proces odbywałby się znacznie szybciej. Moja ogólna ocena tej propozycji jest pozytywna. Jestem na tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o ekonomie to ona już jest na skraju upadku przez wymianę pkt z osiągnięć na głowy, co skutkowało spadkiem cen. Gracze również przenoszą ceny z końca edycji, gdzie każdy ma już wszystko, na kolejne edycje i np. wcześniej wspomniane głowy mimo swojej rzadkości są wyceniane za śmieszną cenę. Można również zauważyć, że zawsze na każdej edycji jest jedna osoba, która stanowczo odstaję od reszty i robi własny monopol. Jeśli chodzi o prace to powinny być  w miarę wyrównane, bo teraz nikomu nie opłaca się pracować w branżach poza górnikiem i rybakiem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
HeadAdmin

Witam.

Tak jak już wspomniałem wcześniej w tym wątku - przeczekałem na opinie Graczy.

Od czego zacznę. Może od tego, że jeżeli chcemy już wprowadzić jakiekolwiek zmiany w ekonomii serwera, które drastycznie mogą zmienić zarobki itp. to tylko i wyłącznie na nową edycję.

Co do prac - fakt, opłacalne są tylko drwal oraz górnik, jednak nie da się idealnie dopasować zarobków i zadań prac, aby każda była opłacalna. Co do sklepu. Próbujemy ustalać tak ceny w sklepie, aby służył on jako "poboczna możliwość handlu". O co w tym chodzi? Ano o to, żeby Gracze handlowali między sobą (czy to nie jest bardziej opłacalne?). Nie stwierdzam od razu, że nie zmienią się ceny w sklepie, ale zrozumcie także, że ten sklep sprawdzany jest przez cały Zarząd i jest on tworzony ze względu na różne przyczyny.

Postaramy się (ale nie obiecujemy), że na nową edycję "ogarniemy" sklep oraz pomyślimy nad tym, jak należałoby ulepszyć pozostałe prace, by były tak samo, albo podobnie, opłacalne co górnik.

Propozycję uznaję jako zaakceptowaną, ale tak jak już pisałem wyżej - nic nie obiecujemy.

Miłego dnia/wieczoru,

HeadAdministrator @Bvcha

Share this post


Link to post
Share on other sites
HeadAdmin

Propozycja została akceptowana!

Postaramy się ją zrealizować jak najszybciej!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opiekun

Wątek został przeniesiony z "Propozycje" do "Akceptowane"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

aboutus
Nasz serwer FreeBuild funkcjonuje na wersjach od 1.12.x do 1.13.x. Zmieści się na nim nieograniczona ilość Graczy. Codziennie odbywają się ciekawe eventy z przeróżnymi nagrodami - od voucherów na VIP'a po nagrody pieniężne na serwerze. Innowacyjny system działek wpływa na rozwój ekonomiczny Użytkownika - na każdego Gracza przypada jedna działka, którą może powiększyć od 25x25 do 50x50. Rozbudowana mapa surowcowa pozwala Graczom na pozyskiwanie przedmiotów, których nie znajdą w standardowym sklepie. Dla Użytkowników nie posiadających Minecraft w wersji premium, istnieje możliwość zakupienia zmiany skinów. Grając na naszym serwerze możesz zabłysnąć! Stań do walki o zaistnienie w rankingu pieniędzy, punktów pvp, wykonanych zadań i nie tylko! Stań się popularny i rozpoznawalny dzięki dodatkowym rangom - Bogacz, VIP i SVIP.
×